sobota, 28 lutego 2015

Kolorowe poduszki na krzesła

Miękkie i wygodne. Rozweselą każdą kuchnię, taras czy ogród.











Potrzebujemy:


  • kolorowa tkanina "hamakowa" na poszewkę (jest wytrzymała, dość sztywna, dzięki czemu poduszki będą nam długo służyć), metraż w zależności od rozmiaru krzesła. Mierzymy je zawsze z zapasem 3-4 cm. Tkanina hamakowa ma zazwyczaj stałą szerokość, u mnie 45 cm.
  • poduszki "Jaśki" (u mnie 2 sztuki)
  • nożyczki, białe nici, maszyna do szycia
  • *ewentualnie satynowa wstążka, jeśli nie odpowiadają nam się sznureczki z kolorze tkaniny.


Wykonanie:


1. Odmierzamy materiał. Szerokość stała, u mnie 45 cm. Długość natomiast to podwójna długość poduszki (dzięki temu odpada nam konieczność zszycia jednej ze stron). Otrzymujemy więc dłuższy prostokąt.
2. Obrzucamy krótsze brzegi. Dłuższe w tej tkaninie są już wykończone fabrycznie.


3. Podwijamy krótsze brzegi ok. 5 cm.


4. Wycinamy 4 paski, szerokość 3 cm. Zszywamy, zawijając do środka "wystrzępione" brzegi.



5. Wkładamy, po dwa z każdej strony, w złożony materiał jak poniżej. Wkładamy do środka, ponieważ będziemy szyć na lewej stronie. Paski muszą wystawać na prawej.


6. Układamy i obszywamy materiał jak poniżej. Ja zaokrągliłam rogi na dole, z uwagi na kształt krzesła.


7. Wywracamy na prawą stronę i wkładamy poduszkę.




Pozdrawiam! A.M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz