wtorek, 4 października 2016

Przecier pomidorowo-paprykowy

 

 

Październik. Ostatni dzwonek na zamykanie najlepszego smaku w słoiku. Do zachomikowania na zimę polecam:

Domowy przecier pomidorowo-paprykowy



Składniki:
  • 1,5 kg pomidorów 
  • 1,5 kg papryki czerwonej
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżka cukru
  • opcjonalnie: sok z połowy cytryny
Wskazówka:  Oczywiście najpełniejsze w smaku i najzdrowsze będą warzywa z domowego ogrodu.

Wykonanie:

1.Pomidory i paprykę dokładnie myjemy. Z papryki wycinamy gniazda nasienne, z pomidorów usuwamy szypułki i kroimy wszystko w większą kostkę. Ja zrezygnowałam z usuwania nasion z pomidorów, ponieważ były  'domowe' i miały ich niewiele.
2. Gotujemy pokrojone warzywa w garnku (bez użycia wody oczywiście) ok. 30 min. W tym czasie puszczą sok.
3. Dokładnie blendujemy.
4. W tym miejscu mamy 3 opcje
  • przecieramy wszystko przez sito i otrzymujemy gładką masę
  • zostawiamy w zblendowanej wersji
  • lub tak jak ja - robimy to pół na pół i otrzymujemy dwie wersje przecieru.
5. Dodajemy sól, cukier, opcjonalnie sok z cytryny i gotujemy jeszcze 15 min. Można gotować dłużej, jeśli konsystencja będzie niezadowalająca. Ja wolałam wersję mniej gęstą.
6. Nakładamy gorący przecier do umytych, wyparzonych i wysuszonych słoików. U mnie były to słoiki 6 x 300 ml + 2 małe (ok. 100-150 ml). Słoiki można wyparzyć wrzątkiem lub jak ja w piekarniku - umyte słoiki ustawiamy w zimnym piekarniku i ogrzewamy go do temp. ok. 120 st. C, po czym wyłączamy i pozostawiamy do wystudzenia i osuszenia.
7. Zakręcamy mocno słoiki (tutaj można włączyć funkcję "Mąż"... :)) i ustawiamy do góry dnem. Przykrywamy dokładnie ściereczką i ciepłym kocem. Pozostawiamy do całkowitego ostygnięcia. Opcjonalnie można dodatkowo pasteryzować.


O wartości takiego słoiczka przekonamy się dopiero w grudniu lub styczniu ;)


Polecam!


Pozdrawiam! A.M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz