poniedziałek, 24 października 2016

Zapiekana papryka z ryżowo - drobiowym nadzieniem


 

 

Sezonowych warzyw ciąg dalszy:

Papryka czerwona zapieczona 

z ryżem i kurczakiem



Składniki:
  • papryki czerwone
  • 2 torebki ugotowanego ryżu
  • mięso drobiowe (3 udka lub 1 pierś z kurczaka)
  • kilka łyżeczek przecieru pomidorowego (u mnie akurat pomidorowo-paprykowy)
  • oregano
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • ser żółty typu mozzarella
Wskazówka:  Mięsny element w zasadzie jest dowolny. Ja wybrałam obrane mięsko z ugotowanych udek z rosołu, ale może być także usmażona z przyprawami pierś z kurczaka.

Wykonanie:

1. Paprykę dokładnie myjemy.
2. Kroimy ją na dwie części, aby powstał płaski "daszek", którym zakryjemy farsz podczas pieczenia. Ja wybrałam opcję leżącą, ponieważ moje papryki ze względu na swoją budowę nie chciały same stać :) 
3. Usuwamy gniazda nasienne, szypułkę zostawiamy. Do tego celu świetnie nadaje się łyżka. Uważamy, aby nie zrobić dziury w warzywie...
4. W misce mieszamy ugotowany ryż, ugotowane/usmażone mięso drobiowe, przecier i przyprawy. 
5. Nakładamy nadzienie do papryki. Im więcej tym lepiej, jednak należy uważać, aby papryka nie pękła.
6. Przykrywamy daszkiem. Jeśli nie chce się trzymać, można przymocować go delikatnie wykałaczkami.
8. Pieczemy 30 min w piekarniku w temp. 190 st C.
9. Wyciągamy, zdejmujemy daszki, układamy ser żółty w plasterkach i ponownie "zamykamy" paprykę.
10. Zapiekamy jeszcze 10-15 min. Taki czas pieczenia wydał się dla mnie optymalny, ponieważ papryki zdążyły już zmięknąć, ale podczas jedzenia można jeszcze było wyczuć warzywo, a nie papkę... Mówiąc krótko były w sam raz. Dla mnie bomba :)

  Mniaam!


Pozdrawiam! A.M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz