niedziela, 24 września 2017

Kosmetyczka w kształcie ust

Nadszedł wielki dzień na uporządkowanie szminek w torebce!


Potrzebujemy:
  • wzór ust (np. wydrukowany z internetu) w dowolnym rozmiarze,
  • czerwona tkanina (u mnie przyjemny, dość sztywny aksamit) na przód i tył wykroju,
  • zamek o długości dopasowanej do naszego wzoru,
  • biała satynowa tkanina (lub po prostu gotowy biały zamek, ja akurat miałam szary, więc przykryłam go  białą satyną),
  • nożyczki, białe nici, maszyna do szycia,
  • kawałek sznurka, dwa białe koraliki - kojarzą mi się z zębami :)

Wykonanie:

1. Jeśli nie mamy białego zamka, przyszywamy biały materiał. Wcześniej wycięłam dwa paski na długość zamka o grubości 6 cm, złożyłam na pół i zaprasowałam.
Materiał mocujemy szpilkami, następnie zszywamy. Pomocna jest stopka do zamków.


2. Mocujemy na zamku sznurek z koralikami.


3. Kroimy materiał używając wydrukowanego wzoru. Potrzebujemy wykroić 1 raz przód i 1 raz tył. Przód należy przez środek rozciąć na pół (przerywana linia na zdjęciu):





4. Do rozkrojonego przodu wszywamy zamek (zszyty wcześniej z białą satyną). Najlepiej ułożyć materiały prawą stroną do prawej i zszywać na lewej stronie. Po odwróceniu nie ma żadnego przeszycia. 


5. Następnie tył i gotowy przód układamy znowu prawą stroną do prawej. Wszystko zszywamy na lewej stronie. Można obrzucić materiał, ja pominęłam ten krok, ponieważ materiał się nie strzępił.


6. Otwieramy zamek i przewracamy na prawą stronę. Gotowe!


Pozdrawiam! A.M.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz